Svens lista - tekniska aktiviteter maj 2018

När:
2018-05-01 12:30 - 2018-05-31 12:30

Aktiviteter maj 2018

Syftet med listan är att mötesarrangörer så långt möjligt skall kunna undvika kollisioner. Jag tar i huvudsak med teknik- och transportevenemang som händer runt Stockholm samt det som rör ånga för hela landet, men även en del utomlands. Uppgifterna om ånga publiceras även i Ångbåtstidtabellens aktivitetslista. Så den delen blir här lite mer omfattande under våren och sommaren.

Kontrollera alltid att evenemanget blir av samt på de tider och platser som anges i listan! Kontaktadresser även längst ner. Listan finns även på http://www.tmv.a.se/och www.steamboatassociation.se. Där kan även kompletteringar hittas mellan utskicken.

Inom järnvägsområdet begränsar jag antalet evenemang eftersom Anders Svensson ger ut en detaljerad lista på alla evenemang. Kontakta honom på jinf [at] rocketmail [dot] com, om du vill prenumerera på Jv-listan mm.

Beträffande motorhistoriska evenemang kolla på http://www.mhrf.se/kalendarium.

Komplettera och rätta gärna uppgifter till stimmaren [at] telia [dot] com. Anmäl om du eller någon kompis vill vara med på sändlistan.

Maj                Kontaktadresser finns på separat sida

5                    Klubb Maritim huvudföreningen årsmöte kl 10 på Sjöhistoriska Museet Stockholm.

12                 Körning av ångmaskinerna i Ånghallen i Eskilstuna. Teknikdag Stadsmuseet. Rademachersmedjorna vårmarknad.

19                 ÖSlJ ”Femtio år enligt tidtabell”.

24-27            Skärgårdsmässan i Wasahamnen på Djurgården. Ångisbrytaren Sankt Erik har maskinerna igång vid kaj. Ångfärjan Djurgården 3 kör trafik

29                 Klubb Maritim våravslutning med Storskär ”kvart i femman” från Strömkajen. Bordsbokning av var och en.

Arrangör:
Varierande