är de någon här som säljer monotube boiler-panna. i mindre format eller en vattenrör panna?
jag har tänkt använda den i en ångbil. med modifierad bilmotor med 2 singelverkande cylindrar på 1000cc. känns bättre att köpa än att bygga en själv
är de någon här som säljer monotube boiler-panna. i mindre format eller en vattenrör panna?
jag har tänkt använda den i en ångbil. med modifierad bilmotor med 2 singelverkande cylindrar på 1000cc. känns bättre att köpa än att bygga en själv
tråkigt att ingen kan svara...
En anledning att ingen svarar är förmodligen att ingen tillverkare finns som har enslinspannor på lager. Du får nog skissa på hur en sådan panna skall se ut och anlita en mekanisk verkstad som kan linda rör.
Det fanns åtminstone förr i tiden en ångtvättmaskin som kallades Ångjenny. denna ahde en enslingspanna. Förmodligen avsedd för lägre tryck eftersom ångan sprutade ut efterhand som vattnet kokade.
ok tack men jag hörde ju folk här som hade monotub pannor i sina båtar och att någon här sålde nån. var de inte så :)?
De som har entubspannor har nog tillverkat dem själv.
Sök lite på nätet om du hittar något passande hos de som tillverkar högtryckstvättar.
Jag har inte sett någon som säljer entubspannor.
/Sven
jag ber verkligen om någon kan svara på detta då jag inte ville bygga en egen monotube panna i osäkerhet :/ har inte ens läst någon bok om detta bara på internet.
någon som kanske säljer en :)?