Ångbåtstrafiken 200 år - Firas i Stockholm 26 augusti

26 augusti firas att det är 200 år sedan första passagerarångbåten gick i Stockholm.

Ångbåtskortege från Stockholm, Riddarholmen, till Drottningholm och åter; samma färdväg som de första ångbåtsturerna i augusti 1818.  - Se frågan om Deltagande slupar längst ner i inlägget

• 11.00 - Samling vid Riddarholmen, ångbåtsfirande vid kaj.
  • 12.00 - Avgång från Riddarholmen
  • 16.00 (senast) - Åter Riddarholmen

Biljetter till Blidösund, Djurgården 3, Drottningholm, Frithiof, Gerda, Mariefred, Motala Express, Storskär och Tärnan köper du via Blidösundsbolagets biljettsystem eller tel 08-24 30 90

Biljettpris 295:-, barn 7-12 år 145:-

Biljetter till Ejdern - 08-550 110 20
Sankt Eriks biljetter är slutsålda.

Mer information finns på Stiftelsen Skärgårdsbåtens hemsida  http://www.skargardsbaten.se eller deras telefon 08-662 89 02

För matsalsbokning, kontakta respektive rederi.

Deltagande fartyg: Blidösund, Djurgården 3, Drottningholm, Ejdern, Frithiof, Gerda, Hjerter Kung, Mariefred, Motala Express, Rex, Storskär, Sankt Erik, Tärnan och Örnen.

Det kan även komma med några privatägda ångare, t ex Robert. Skulle vara kul om fler kommer med

Några från SÅF följer eskadern som passagerare på Motala Express. Per Sjöborg och Sven Jönsson har viss koll på det. Vi kanske ses ombord där, eller får se dig ombord på egen båt i anslutning till firandet.

tillägg 10 juli - Deltagande slupar?

Idag finns ingen aktivitet planerad för slupar i samband med eskadern men vi har hört att några vill vara med. Vi behöver få en uppfattning om nur många. Meddela per [dot] sjoborg [at] gmail [dot] com (subject: 26%20augusti) (Per Sjöborg) eller stimmaren [at] telia [dot] com (subject: 26%20augusti) (Sven Jönsson) om du tänker vara med på Riddarfjärden så att det går att arrangera något för sluparna.

Bäst före:
mån, 2018-08-27