Prylmarknad

I prylmarknaden kan du själv skriva in din annons och även koppla en bild till annonsen.

Annonsen ligger kvar i tre månader och försvinner sedan automatiskt.
SÅF tar inget ansvar för innehållet i annonserna och förbehåller sig rätten att utan förvarning ta bort dem.

Annonstyp Datum
Säljes 2014-04-01 Ångslup

Välvårdad Ångslup 6,1x2,10 m. Unik tystgående tvåcylindrig maskin av typ Pearl Twin 4 Hk. Typgodkänd stående röktubspanna. Vestus hydralstyrning. Pumpar mm från kända tillverkare. Specialbyggd båttrailer. Båten förvaras i varmgarge.

Kontakt: Hans Brattberg 0705952431
hans@brattberg.st
Säljes 2014-03-18 Mässingsratt

Museiföreningen Ejdern håller på att rensa i sitt förråd. Där finns en ratt som under en period använts ombord, till dess den riktiga ratten kom tillbaka.

Är du intresserad, kontakta föreningen och lämna ett bud.

Kontakt: Ejdern 08-55011020
kansliet@ejdern.org
Säljes 2014-03-18 Sotviskor

Museiföreningen Ångfartyget Ejdern har ett lager med sotviskor. De säljer dem för 150:-/st. De finns i lite olika storlekar. Tillfälle finns att inhandla sådana vid SÅF's årsmöte 22 mars alternativt att kontakta föreningen.

Kontakt: Ejdern 08-55011020
kansliet@ejdern.org
Bild tillhörande annonsen
Säljes 2014-03-13 Ångbåten Indiana 8x2 meter med plastskrov och trä in/överbyggnad i bra skick 3 cylindrig maskin kompound Tandem Fart ca 6 knop

Allt du behöver veta om båten maskin Panna mm finns i Iconen Båtar till vänster om prylmarknad här ovan på hemsidan. Bläddra sedan till Indiana och klicka på Indiana. I övrigt om du vill veta nåt mer går det bra att
skicka ett mail eller ringa.Pris enligt överenskommelse.

Kontakt: Tomas Tovik 0708461500
tomas.tovik@gmail.com
Säljes 2014-02-13 Duplexpump

Bernt Breding säljer en duplexpump för 3500 kr.
Ring eller maila för mer information.

Pumpen är såld.

Kontakt: Bernt Breding 0708-795779
bernt.breding@telia.com
Säljes 2014-02-02 Ångslupen Stjärn

S/S Stjärn byggdes 1955 vid Lidwall & Söners Varv. Hon har måtten 7,3 x 2,1 meter samt en vikt av 3,2 ton, och användes ursprungligen som bombåt i flottningen i Ljusnan. Stjärn byggdes om 1985 då hon förlängdes och tändkulemotorn byttes ut mot en vedeldad ångmaskin. Maskinstyrkan är på 4 hk och Stjärn tar 10 passagerare plus besättning. De senaste åren har Stjärn gått i linjetrafik i Vågsfjärden i Nordingrå men är nu till salu. Både båt, maskin och panna är i bästa skick.

Följ länken nedan så kommer du till ett album med massor med bilder på Stjärn: http://ollesund.jalbum.net/Steam%20Ship%20Stj%C3%A4rn/

Kontakt: Jan Sundell 070-539 64 31
jan@sundell.com
Säljes 2014-01-29 Ångslupen PERSEPHONE

PERSEPHONE säljes. Byggd Oregon 1986, 7 m, glasfiber, mahogny, teak, rött läder. Compound 8 hk, 7+ knop.
Maila för info.

Kontakt: Arne Svensson 0705 544307